Product FAQs
What is the minimum order?
What is the minimum order?
The minimum order is 1 carton.
Do you offer quantity discounts?
Do you offer quantity discounts?
Yes, decreasing prices apply depending on the volumes ordered:
-3% from 3 boxes of the same reference
-5% from 5 boxes of the same reference
-10% from 10 boxes of the same reference
The prices displayed on the site take these conditions into account.
What are the preparation and delivery times?
What are the preparation and delivery times?
Orders are prepared within 24 to 48 hours (business days). Delivery generally takes place within 2 to 7 business days depending on your location (France or Europe).
Do you deliver to Europe?
Do you deliver to Europe?
Yes, we deliver to many European countries.
Delivery times and costs are calculated automatically according to the delivery address entered when ordering:
- Delivery to mainland France excluding Corsica :
FREE shipping from €299 excluding VAT. Below that, a flat rate of €9.90 excluding VAT.
- Delivery (excluding islands) to Germany, Belgium, Luxembourg, Netherlands, Austria, Spain, Italy, Poland, Portugal, Denmark, Hungary, Czech Republic, Slovakia :
FREE shipping from €350 excluding VAT. Below that, a flat rate of €19.90 excluding VAT.
- Delivery (excluding islands) to Bulgaria, Croatia, Estonia, Finland, Ireland, Latvia, Lithuania, Romania, Slovenia, Sweden, Greece:
FREE shipping from €390 excluding VAT. Below that, a flat rate of €29 excluding VAT.
No direct delivery to Switzerland via the website: please contact us via contact@gimex.fr, in order to process your order directly with our customer service.
Quelles sont les conditions de livraison en Europe ?
Quelles sont les conditions de livraison en Europe ?
Nous livrons dans 24 pays européens. Les frais de livraison sont calculés automatiquement selon le pays de livraison saisie lors de la commande.
Zone 1 – 13 pays : Allemagne, Belgique, Luxembourg, Pays-Bas, Autriche, Espagne, Italie, Pologne, Portugal, Danemark, Hongrie, République Tchèque, Slovaquie :
Franco de port à partir de 350€ HT. En dessous, frais forfaitaires de 19,90 € HT.
Zone 2 – 11 pays : Bulgarie, Croatie, Estonie, Finlande, Irlande, Lettonie, Lituanie, Roumanie, Slovénie, Suède, Grèce :
Franco de port à partir de 390€ HT. En dessous, frais forfaitaires de 29€ HT.
Pas de livraison directe en Suisse via le site : merci de nous contacter via contact@gimex.fr, afin de traiter votre commande en direct avec notre service client.
General FAQ
Is your packaging eco-friendly?
Is your packaging eco-friendly?
The majority of our products are eco-designed, made from recycled materials: our bags, for example, use recycled paper, and the transparent windows are made from recycled plastic bottles. Furthermore, 99% of our packaging is recyclable. We have also gradually replaced the cotton or nylon cords in our luxury bags with paper cords, in order to offer 100% paper bags that are fully recyclable.
Is eco-friendly packaging more expensive?
Is eco-friendly packaging more expensive?
Not necessarily. We are committed to offering sustainable alternatives with the best value for money.
Do the products comply with current standards?
Do the products comply with current standards?
Yes, all our products comply with current regulations (food contact, REACH).
Certains de vos produits proviennent-ils d’Asie ?
Certains de vos produits proviennent-ils d’Asie ?
Oui, une partie de nos produits est fabriquée en Asie. Ils sont conçus à partir de matériaux éco-conçus recyclés entre 40% et 100%.
Pour information, le transport ne représente que 12 % du bilan carbone global de notre entreprise.
Personnalisation
Quels produits sont personnalisables ?
Quels produits sont personnalisables ?
Sacs, sachets, pochettes, papiers cadeaux, mousseline, boîtage carton, étiquetages, rubans, rafraîchisseurs Ice.bag®…
A partir de nos concepts développés en standard ou de votre cahier des charges, nous vous proposons des fabrications sur mesure.
Grâce à notre expertise et notre savoir faire en termes de production, nous pouvons coordonner et adapter différentes matières selon votre besoin.
Comment faire une demande de personnalisation ?
Comment faire une demande de personnalisation ?
Vous pouvez nous adresser votre demande via le formulaire de contact, avec les détails de votre projet. Un conseiller vous accompagnera dans votre devis.
Contact
Comment vous contacter ?
Comment vous contacter ?
Par téléphone : Service France +33 1 69 30 76 74 / Service Export +33 1 69 53 65 31
Par e-mail : contact@gimex.com
Notre service est joignable du lundi au vendredi, de 9h à 17h.